Overdragelse
Du kan overdrage dit abonnement og nummer til et firma eller til en privatperson.
Hvad skal jeg være opmærksom på?
Før du bestiller: Det er et krav, at nuværende ejer har en gyldig mailadresse registreret hos os. Overdragelse vil blive forsinket/afvist såfremt mailadressen ikke er gyldig eller ikke er eksisterende. Derfor er det en god idé at sikre dette sammen med nuværende ejer inden bestillingen foretages.
Som udgangspunkt tager det op til 24 timer at behandle og gennemføre overdragelsen. I nogle tilfælde kan det tage op til 14 dage. Skulle der være forlænget behandlingstid, vil du modtage besked herom på mail og sms.
Du kan overdrage dit nummer, selvom du har ubetalte regninger hos Call me. Men hvis du stadig er bundet af en abonnementsaftale, vil du blive opkrævet for den resterende bindingsperiode på din næste regning, når du overdrager dit nummer. Du skal samtidig være opmærksom på, at det ikke er muligt at overdrage din forsikring. Hvis du overdrager dit nummer, så bliver din forsikring automatisk afmeldt.
Hvem kan jeg overdrage til?
Du kan overdrage dit abonnement og nummer til et firma eller til en privatperson, som er fyldt 18 år, har fast adresse i Danmark, ikke har ubetalte regninger hos Call me, kan kreditgodkendes af Call me. Der er restriktioner, hvis vedkommende er registreret i RKI. Der kan også være særlige restriktioner afhængig af kreditvurderingen.
Hvordan faktureres en overdragelse?
Efter overdragelsen får du en slutafregning, som dækker resten af din eventuelle bindingsperiode samt dit forbrug til og med den dag, hvor overdragelsen blev gennemført.
Den person, som du overdrager dit abonnement og nummer til, overtager desuden de økonomiske forpligtelser fra og med dagen efter, at overdragelsen blev gennemført.
Hvor lang er min fortrydelsesret?
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Jeg er fritaget fra MitID. Hvad gør jeg?
Er du fritaget fra MitID, bedes du kontakte Kundeservice ved at klikke her.