Betaling

Nye priser pr. 10.7.23 og lancering af ny gratis mulighed for betaling i juni 2023.

Desværre betyder øgede driftsomkostninger, at vi må hæve priserne for betalingsadministration ved betaling via girokort og betalingsservice. 

Heldigvis har vi udviklet et nyt og gratis alternativ som lanceres i juni 2023:
Automatisk kortbetaling.

Her på siden kan du læse mere om, hvad det kommer til at betyde for dig.

Har du spørgsmål, eller ønsker du at opsige dit abonnement som følge af ændringerne, skal du kontakte os senest d. 9. juni 2023 på tlf: 43 66 92 95.

Nye priser pr. 10. juli 2023

Betalingsservice 
Fra 10. juli koster det 15 kr./md. at betale via Betalingsservice. 

Girokort 
Fra 10. juli koster det 59 kr./md. at få regningen sendt med et girokort. 

Automatisk kortbetaling 0 kr./md.
Tilmeld automatisk kortbetaling på callme.dk/mitcallme under punktet 'Mine regninger'.

Spørgsmål og svar

Hvordan tilmeldes jeg automatisk kortbetaling, når jeg i dag bruger betalingsservice eller girokort?

- Log på Selvbetjeningen

- Klik på "Mine regninger”

- Tryk på ”Kortbetaling”

- Indsæt kortoplysninger

- Godkend med MitID og derefter vil der komme en bekræftelse på at din betalingsmetode er ændret.

Tilmelding af automatisk kortbetaling fejler – hvad skal jeg gøre?
  • Forkerte kortoplysninger. Kontroller at dine kortoplysninger er korrekte - herunder at udløbsdato og sikkerhedskode er indtastet korrekt og prøv venligst igen.

  • Inaktivt kort. Kontroller at dit kort er aktivt, ellers er det ikke muligt at tilmelde sig  kortbetaling.

  • Tilmeldt BS aftale. Hvis du har en igangværende tilmelding til BS kan du ikke tilmelde kortbetaling. Afvent BS aftalen er gået igennem eller anmod din bank om at annullere bestillingen, derefter kan du tilmelde kortbetaling igen.

  • Fejler fortsat. Hvis du ikke oplever en af ovenstående fejl, så afvent 24 timer og prøv venligst igen. Dette kan skyldes en teknisk fejl fra os, din bank eller MitID.
Hvordan ændrer jeg min betaling, når jeg er tilmeldt automatisk kortbetaling ?

- Log på Selvbetjeningen

- Klik på "Mine regninger”

- Tryk på den ønskede betalingsmetode og skift

Hvad koster det at betale med automatisk kortbetaling?

Det er gratis at betale med automatisk kortbetaling.

Skal jeg afmelde girokort eller betalingsservice, hvis jeg tilmeldes automatisk kortbetaling?

Nej – når du tilmeldes automatisk kortbetaling, afmeldes din anden betalingsløsning samtidigt. Ændringen vil træde i kraft til næste regning, hvis du tilmeldes inden d. 10 i måneden.

Eksempel: Hvis du tilmeldes d. 9. januar, så vil den første automatiske betaling ske d. 1. marts. Tilmeldes du d. 10. januar eller derefter, så vil den første betaling ske d. 1. april.

Hvilke korttyper dækker automatisk kortbetaling?

Vores løsning dækker størstedelen af kortudbydere; herunder Visa, Mastercard, Visa/Dankort m.v.

Vis flere
Hvornår bliver min månedlige betaling trukket, når jeg tilmeldes automatisk kortbetaling?

Din betaling bliver trukket fast d. 1. i måneden, ligesom andre betalinger på dit kort.

Hvordan ser jeg status på min automatiske kortbetaling?

- Log på Selvbetjeningen

- Klik på "Mine regninger” i menuen til venstre og se status under ”Din betalingsmetode”

Hvordan kan jeg holde øje med betalingerne, når jeg er tilmeldt automatisk kortbetaling?

Otte dage før betalingen vil du modtage en SMS eller mail med besked om den kommende transaktion. Derudover vil du løbende kunne følge betalingerne i Selvbetjeningen under ”Mine regninger”.

Kan jeg stoppe en betaling, når jeg har automatisk kortbetaling?

Ja – du kan stoppe næste måneds automatiske kortbetaling indtil d. 10. i måneden. Når du stopper betalingen, vil den gå over til girokort. Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, skal du kontakte kundeservice.

Hvad sker der, hvis jeg skifter kort, kortet udløber eller min konto er tom?

Hvis din bank understøtter automatisk kortopdatering, vil dit kort blive opdateret automatisk ved skift eller udløb. Ellers skal du ind og opdatere det via Selvbetjeningen. Hvis din konto er tom, kan du betale din regning med et andet kort via selvbetjeningen, og derefter kan du opdatere betalingen til et kort med dækning. I de fleste tilfælde, vil du modtage en besked hvis betalingen ikke kan foretages.

Hvorfor skal jeg bruge MitID til validering af betalingskortet?

MitID validering er et krav fra bankerne for at kunne levere sikre betalinger. Det er din sikkerhed for, at kriminelle ikke kan misbruge dit betalingskort.