Meget højere hastighed og minimal responstid
Ny måling: Netværk topscorer
Call me bruger Telias netværk. Heldigvis.
Den internationale rådgivningsvirksomhed umlaut har foretaget en omfattende benchmark-analyse af de danske mobilnetværk i 25 byer i landet samt de store forbindelsesveje.
Målingen viser både, at Danmark råder over mobilnetværk, der rangerer blandt de bedste i verden – og at Telias netværk med 979 ud af 1000 mulige scorer det højeste antal point af alle danske teleselskaber.
Call me bruger Telias netværk. Derfor kan vi glæde os over analysens resultat, som blandt andet også opnår den højeste score på netværks-stabilitet, men også at den omfattende og flerårige modernisering af Telias mobilnetværk gør, at hele 95% af befolkningen i dag få 5G-dækning.
Hvad er 5G?
5G er en forkortelse for 5. generation mobilnetværk. Det betyder større kapacitet, højere hastighed, mere sikkerhed og minimal responstid på overførsel af data. Med andre ord: Det er hurtigere, sikrere og mere stabilt end vores 4G-netværk.
Når vi opgraderer netværket til 5G, lukker vi samtidig ned for 3G, og opgraderer meget af det andet udstyr, vi har siddende. Det betyder, at vores 4G teknologi også bliver kraftigere!
Hvad er fordelene ved 5G?
Med 5G kan du streame film i 4K og video-chatte med familien i HD – uden forsinkelser og afbrydelser. Du kan game med vennerne i konsol-kvalitet, selvom du sidder på din smartphone langt væk hjemmefra. Og når du vil livestreame fede koncertoplevelser, er du ikke længere begrænset af, at kapaciteten i netværket overbelastes.
Det er bare nogle af grundene til, at vi ♥ 5G.
Er Call me klar med 5G?
Telia og Call me er i gang med udrulningen af 5G. Vi har lagt en intelligent udrulningsplan, der sikrer, at de største byer kommer på netværket i første omgang, og at resten af Danmark følger lige efter. Men allerede nu kan hele 95 % af befolkningen i Danmark få glæde af 5G.
Moderniseringen er samtidig et vigtigt led i bestræbelserne på at nedsætte vores klimaftryk. Moderniseringen har nemlig ikke kun resulteret i et stærkere netværk, men også et mere energieffektivt netværk, der kan flytte mere data per kWh.
Sådan får du 5G
Call me kunder med et 5G abonnement kan benytte Telias 5G netværk forudsat, at de har en 5G-mobil og befinder sig i en 5G-masts dækningsområder. Læs mere om vores dækning her.
5G abonnement
Herunder kan du se vores 5G abonnement. Hvis du er i tvivl om, hvilket abonnement du har, kan du se det på Mit Call me.
Spørgsmål og svar
Hvordan får jeg 5G på min mobil?
Hvorfor står der ikke 5G på mit abonnement?
Hvis der ikke står 5G på dit abonnement, betyder det, at abonnementet ikke får adgang til 5G. Ønsker du adgang til 5G på vores netværk, skal du vælge vores 5G abonnement, have en 5G-telefon, som producenten har godkendt til brug på Telias netværk og befinde dig i et område, hvor vi har etableret 5G-netværk.
Jeg har en 5G mobil og et 5G abonnement. Hvornår kan jeg bruge Telias 5G netværk?
Call me kunder med et 5G abonnemen kan benytte Telias 5G netværk forudsat, at de har en 5G-mobil, som producenten har godkendt til brug på Telias netværk, og befinder sig i et 5G dækningsområde - se hvordan du er dækket her.
Er det slut med 3G og 4G?
Når teknikerne besøger vores mobilmaster og opgraderer netværket til 5G, tager vi samtidig noget af 3G-kapaciteten ud og opgraderer meget af det andet udstyr, vi har siddende. Det betyder, at vores 4G teknologi i samme omgang bliver kraftigere – faktisk fordobler vi kapaciteten i hele landet og tredobler den i de 25 største byer. Derudover simplificerer vi vores sites, så netværket bliver mere ensrettet og effektivt. Det betyder også, at vi i sidste halvdel af 2022 kan lukke 3G nettet for at gøre plads til endnu mere 5G.