Betaler du via Betalingsservice?

Betaler du normalt dine regninger fra Call me via Betalingsservice, og har du ikke fornyet din aftale, er du nu overgået til manuel betaling. Du modtager din regning i e-Boks eller din postkasse.

Sådan betaler du din regning manuelt

For at hjælpe dig bedst muligt med at betale din regning manuelt, har vi samlet korte guides fra fire store banker, der trinvis fortæller, hvordan du gør.

Husk at betale din regning senest den 1. november 2024, så du undgår rykkergebyr.

Tilmeld Betalingsservice

For at undgå faktureringsgebyrer og manuel betaling så tilmeld dig Betalingsservice igen, når du betaler din regning – så klarer du det hele på én gang.

Har du modtaget mere end en regning?
Du modtager en regning per kundenummer du har. Har du flere kundenumre, skal du huske at tilmelde hvert kundenummer.

Du kan også tilmelde dig via Mit Call me eller Betalingsservices egen online formular

Er du mere tryg ved, at din bank hjælper dig?
Du skal oplyse følgende information til banken:
Betalingsservicenummer: 30118359, debitorgruppenummer: 00001 og dit kundenummer.

Danske bank

Netbank

1. Log på og gå til 'Betal og overfør' og vælg 'Betal indbetalingskort'
2. Udfyld felterne
3. Tilmeld dig betalingsservice under punktet ’Betal regningen og meld den til’
4. Her skal du udfylde PBS nummer, Debitor gruppenummer og dit Call me kundenummer (find numrene på din regning)
5. Godkend betaling nu
6. Klik på 'OK'
7. Nyt 'Godkend'-vindue åbner
8. Godkend med MitID
9. Betalingen er nu gennemført

Mobilbank

1. Log på og vælg 'Overfør' i den nederste menu
2. Vælg på 'Betal regning'
3. Vælg fra hvilken konto regningen skal betales
4. Tryk på 'Scan kodelinjen'
5. Scan kodelinjen på indbetalingskortet med dit mobilkamera og tryk 'Næste'
6. Indtast beløb og dato, samt tilmeld evt. din regning til Betalingsservice
Udfyld felterne med PBS nummer, Debitor gruppenummer og dit Call me kundenummer (står på din regning).
7. Tryk 'Næste' Indtast din servicekode og tryk 'Godkend'. Når du får en kvittering, er din betaling gennemført.

Nordea

Netbank

1. Log på og hold musen over ‘Betalinger’
2. Klik på ‘Betal regninger’
3. Udfyld felterne og godkend med MitID

Mobilbank

Du kan betale en regning på to måder i Mobilbank.

Scan regning: 
1. På forsiden ‘Oversigt’ skal du vælge ‘Scan regning’ øverst i billedet
2. Kør kameraet over oplysningerne på regningen
3. Udfyld de resterende felter
4. Tryk ‘Fortsæt’ og godkend med MitID

Indtast manuelt:
1. Tryk på 'Betal' 
2. Vælg den konto, du vil betale regningen fra og tryk på ‘Vælg modtager’ og derefter ‘Regning’ i højre hjørne
3. Udfyld felterne
4. Tryk ‘Fortsæt’ og godkend med MitID

Jyske bank

Mobil og netbank guide

1. Log på og gå til "Overblik"
2. Tryk på knappen ”Overfør og betal”
3. Skriv beløbet
4. Ud for punktet ”Fra” kan du se, hvilken konto/delsaldo regningen som udgangspunkt bliver betalt fra. Tryk på kontoens navn, hvis du ønsker at ændre den. Herefter kan du se alle tilgængelige konti/delsaldi. Tryk på den ønskede konto/delsaldo.
5. Tryk på ”Vælg modtager” og herefter ”Betal regning”
6. Indtast alle oplysningerne manuelt eller vælg "Scan regning", hvis muligt

7. Når felterne er udfyldt, klikker du på ”OK”
8. Nu kan du vælge, hvornår regningen skal betales. Vælg den ønskede dato og tryk på ”OK”
9. Tryk på ”Fortsæt”
10. Nu ser du alle detaljer og betalingen. Hvis du vil ændre noget, kan du klikke på pilen øverst, rette fejlen og trykke på ”Fortsæt” igen
11. Stryg til højre for at godkende betalingen
12. Godkend eventuelt med MitID

Nykredit

Netbank

1. Log på netbanken
2. Vælg menupunktet ”Betal og overfør”
3. Vælg fanen ”Betal indbetalingskort”
4. Udfyld informationerne i indbetalingskortet
5. Vælg ’Tilmeld til betalingsservice’
6. Her skal du udfylde PBS nr., Deb. Gr. Nr. og dit Call me kundenummer (find numrene på din regning)
7. Klik på ’Godkend betaling’
8. Godkend med MitID
9. Betalingen er nu gennemført

Mobilbank

1. Gå ind på appen
2. Klik på ’Betal’ nederst på siden
3. Udfyld felterne
4. Sæt et hak ved ’Tilmeld til Betalingsservice”
5. Her skal du udfylde PBS nummer, Debitor gruppenummer og dit Call me kundenummer (find numrene på din regning)
6. Klik på ’Godkend betaling’
8. Godkend med MitID
9. Betalingen er nu gennemført


Hvorfor skal jeg have en ny Betalingsserviceaftale?

Call me, som ejes af Telia Mobil Danmark, er blevet en del af Norlys og i den forbindelse har vi fået nyt CVR-nummer. Som følge heraf skal alle Betalingsserviceaftaler oprettes på ny. Vi ændrer ikke andet i dit kundeforhold hos os – det fortsætter som det plejer.

Hvor skal jeg godkende den nye Betalingsserviceaftale?

Af sikkerhedsmæssige årsager kan du kun godkende oprettelse af ny Betalingsserviceaftale via e-Boks eller Mit Call me. Begge steder er sikret med MitID, og dermed er det sikkert og trygt for dig at godkende. Du modtager derfor heller ikke mails fra os med links i, hvorfra du kan godkende den ny betalingsaftale.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad sker der, når jeg har godkendt?

Når du har godkendt, er du sikret, at dine regninger fremover betales automatisk via Betalingsservice fra samme kontonummer, som du bruger i dag. Opretter du ikke en ny aftale, vil din betalingsmetode fremover være girokort, hvilket koster dig et gebyr på 59 kr. pr. regning.

Hvad sker der, hvis jeg ikke giver samtykke til at oprette en ny Betalingsserviceaftale?

Hvis du ikke giver dit samtykke, vil din betalingsmetode overgå til manuel betaling med girokort. Det koster 59 kr. pr. regning. Du kan selvfølgelig altid tilmelde dig Betalingsservice igen på ny. Betalingsservice koster 15 kr. pr. regning.

Jeg har ikke modtaget noget i e-Boks?

Vi sender breve ud i hele maj måned – så har du ikke modtaget et brev endnu, er det på vej. Men du behøver ikke vente på brevet, du kan allerede nu logge ind på Selvbetjening og godkende oprettelsen der. Gør du det, modtager du ikke brev i e-Boks – medmindre vi allerede har sendt det til dig.

Hvordan opretter jeg ny Betalingsserviceaftale, hvis jeg er digitalt fritaget?

Hvis du er fritaget for at modtage digital post, kan du oprette ny Betalingsserviceaftale via din netbank, eller du kan kontakte din bank og få dem til at hjælpe dig. For at tilmelde dig Betalingsservice med det nye CVR-nummer skal du bruge PBS-nummeret: 30118359 Debitor-gruppe 00001 og dit kundenummer.